JNTP.. så stavas fruktansvärt

Helgkursen var fruktansvärd.
Tänk er en hike mitt i öknen, med ca 30 kg extra på ryggen i ryggsäcken, varmt som satan på dagen och du går uppför ett berg, i sand! Första dagen gick vi 6 miles= ungefär 10 km.
Det låter inte superjobbigt, men det var kämpigt.
Vi kom fram till vårt camp, vilket var mitt ute i ingenstans. Det blev snabbt kallt och tempen låg på minusgrader. Höll på att förfrysa min små fötter, som var fulla med blåsor, men natten blev till dag.
Lördagen hikade vi 9 miles = ca 15 km, kvällen var kaller än den innan och det regnade och stormade. Vårt tält höll sig knappt kvar med oss i. Fötterna gjorde ännu ondare och allt var lite halvfuktigt och frosten låg på marken. Kul..
Söndagen, vilken underbar söndag, hikde vi 5 miles = 8 km, vilket vi gjorde på 1 och en halv timme. Alla ville väl hem så fort som möjligt haha. Sista dagen så var hiken på rätt platt mark, så den gick som på en dans.
Nu ska jag inte bara gnälla, vi hade roligt i omgångar. Vi fick lite nya kompisar och det var rätt fint i parken.
Detta var första gången jag gjorde något sånt här, och ABSOLUT sista gången. Nu ska jag försöka kurera mig.



2 norska tjejer, anna och kerstin, och New york tjej.



Sliten men glad Fanny



Kom och hjälp mig. Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0